söndag 2 oktober 2011

Nytt liv åt gamla jeans

När jag väntade första barnet för två år sedan började jag fundera över att sy en skötväska. Jag gillar denim och hade en kasse med avlagda jeans så de fick bli utgångspunkten. Mönstret ritade jag upp efter att ha surfat runt och kollat på andra väskor. Största bekymret under sömnaden var att få rätt på trådspänningen när det blev flera lager tyg att sy igenom. Alla sömmarna blev inte så snygga som jag hade hoppats. Väskan är inte riktigt lika stor som många andra skötväskor, men blöjor och extra kläder till två barn får man i och så får den plats i korgen under vagnen (vilket inte vår stora väska får).

Det var i alla fall riktigt kul att rita upp ett eget mönster, experimentera med olika fickor och att se de gamla jeansen få nytt liv!

1 kommentar: