torsdag 23 februari 2012

Verktygstyget

Här om veckan landade det här underbara tyget från znokdesign i brevlådan. Sonen, som för tillfället är helt frälst i verktyg, sken som en sol när han fick höra att det skulle bli kläder till honom. Först ut blev en tröja efter mönster i ottobres januari nummer nu i år. Jag har inte gjort några ändringar alls och är faktiskt helnöjd med resultatet. Möjligen skulle jag ha valt att göra sprundet i en avvikande färg.

Efter det fanns det tyg kvar till ett par pyjamasbyxor och en halv pyjamaströja. Byxorna som syddes med utgångspunkt från ett ottobremönster är klara. Min huskylock krånglar en massa när den ska sy täcksöm så jag sydde ihop dem med vanlig overlock istället. Till tröjan måste jag köpa mer tyg. Jag tänker mig en raglantröja med lila ärmar, verktygstyget på fram och baksidan samt gröna muddar. Hoppas jag kan få tag på tyg i rätt lila färg...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar