söndag 11 mars 2012

Fotokuddar

De här kuddarna sydde jag i julklapp till oss själva. Bilderna på barnen fixades till lite innan jag skrev ut dem. Jag testade några olika sorters "tyg" som finns för skrivare. Min favorit är kanvasen på den översta kudden, men jag tror inte att den tål vatten. Den stora kudden gjorde jag med transferpapper som stryks fast på tyget. Jag har  för mig att det är köpt på Kjell & Co. Känslan är lite för plastig tycker jag. Dessutom blev det väldigt lätt märken i bilden när små busiga fingrar ville känna. Jag har sett på andra bloggar att många använder sådana här papper, så kanske finns det andra fabrikat som inte är lika plastiga? Tygerna kommer från gamla skjortor där skjortans bakstycke blev kuddens framstycke och skortans knäppning blev kuddens baksida. Snabbt, enkelt och miljövänligt. Spetsar från gömmorna användes för att rama in bilderna. Plastigt eller ej - Det känns i alla fall bra att både ha vår lilla ängel och vårt stora busfrö på plats i sängen.



1 kommentar: