fredag 27 april 2012

Äntligen tid för trädgården

Nu när solen börjar titta fram blir det inte lika mycket gjort i syrummet. Istället tillbringar jag ledig tid i trädgården. Just nu ser inte trädgårdslandet så kul ut men jag sår och drömmer om sommarens kommande skördar. I torsdags gjorde jag, i sann "använd det du har anda", ett pionstöd  av pinnar från sly som klippts ner längs vägen utanför vårt hus.

 

Sedan klipptes flädern ur. De långa raka grenarna flätade jag ihop till ett stöd åt bönorna. Det funkade superbra förra året så vi håller tummarna för att vi får lika rikligt med goda bönor i år. I bäddarna som är täkta med täckduk hoppas vi att sallad och potatis snart kommer att spira.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Härligt härligt, jag hoppas att ni får lika goda bönor som i fjor och att vi kommer få möjlighet att komma och smaka
    Kram på er.

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite trädgårdspyssel sådär.. =)

    SvaraRadera
  3. Helt rätt att vara ute! Hoppas vi får följa hur det växer! /Maria

    SvaraRadera