lördag 28 juni 2014

Omklädd barnvagn

I vintras renoverade jag den här underbara 80-talsvagnen. Metallen som var full av rostfläckar gjorde jag ren med svinto. Klädseln som var blekt, trasig och smutsig tog jag loss och använde som mall till den nya klädseln. Ett tag funderade jag på att måla korgen vit och sy en vit klädsel, men jag bestämde mig för att behålla originalfärgen på korgen och försökte hitta tyger som var så lika originalet som möjligt. Korgdelen var enkel att klä om. Suffletten nålade jag däremot om många-många gånger innan den blev bra och under arbetets gång var jag på väg att ge upp flera gånger. Ska du göra något liknande så rekommenderar jag att ta massor av foton av detaljerna på originalet innan nedmontering. Till slut blev vagnen i alla fall klar och jag är riktigt nöjd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar