onsdag 30 maj 2012

När det inte blir som man tänkt sig...

I flera veckor har jag velat gjuta en ängel till min lille sons grav och i helgen fick jag äntligen tid och energi till att göra det. Finbetong inhandlades och det gick bra ända tills jag upptäckte att den stora ängeln hade spruckit på flera ställen och när jag vände på det två små änglarna så såg jag att det var massor av luftbubblor i betongen trots att jag skakade formarna länge innan jag satte undan dem för att brännas. Om det är någon som har tips på hur man undviker sprickor och luftbubblor så får ni gärna dela med er.


Jag passade även på att gjuta en trampsten med min store pojkes fotavtryck och ett par rabarberblad. Hur de blev får ni se när de har bränt klart. Hoppas att de håller!

3 kommentarer:

  1. jag tycker den är helt fantastisk med alla hål och sprickor!

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag började just vänja mig när O fick tag på den och tappade den i golvet...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte heller att det gör något med hålen, det är bara fint! Hoppas att du får tid att göra en ny om nu denna tagit en flygtur.

    SvaraRadera