måndag 21 maj 2012

Växtbågar och spindelnät

Jag drömmer om en gång med bågar i trä överfyllda av klättrande rosor, skogsklematis och kaprifol. Ett stort projekt som jag tänker drömma vidare om eftersom det inte alls hinns med just nu. Men i helgen kom min man på att vi har smala bitar av armeringsmattor kvar. De letades fram och igår fick jag upp två bågar, gjorda av armeringsnät. För att bli stabila och hålla formen slog jag ner armeringsjärn vid varje sida av bågarna som jag spände fast i bågen med ståltråd. Bönor stoppades ner i jorden så förhoppningsvis ska det klättra härliga bönor här till sommaren. Oliver gillar att sjunga Imse Vimse Spindel så jag kunde inte låta bli att göra ett litet spindelnät i ståltråd i den ena rutan. Jag tänkte att Oliver någon dag ska få pyssla ihop en spindel som kan bo i nätet.






5 kommentarer:

  1. Åh va fint, längtar efter en egen trädgård. Smart, och väldigt fint, med armeringsjärn. Den som väntar på något gott... ser fram emot att se kjolen om den dyker upp!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha sådana där fina bågar. Är ett armeringsjärn nog stort så att det räcker till hela stora bågen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar dem! Jag tror att vår armeringsmatta var ca fem meter lång och då räcker det med en. När man väl har alla saker hemma så går det ganska snabbt att få dem på plats. Lycka till!

      Radera
  3. Toppenide!
    /Maria

    SvaraRadera